HUISSTIJL
UPDATE

In de loop van het komend jaar zal Wärtsilä wereldwijd alle oude uitingen van de huisstijl: de oranje ‘stempel’ letters en cijfers, de oranje ‘roestachtige’ stijl, de ‘Three big ideas’ en het oude logo met zwart in de krul verwijderen en aanpassen naar de nieuwste huisstijl: strak, modern, toekomstgericht en uniform.

Concreet

De nieuwe huisstijl wordt steeds zichtbaarder. Presentatietemplates en visitekaartjes zijn al te downloaden en te bestellen. Steeds meer nieuw materiaal zal zichtbaar worden op de vestigingen in Nederland, van posters tot gevelborden en parkeerbordjes.

Hier vind je de nieuwe guidelines

Het vernieuwingsproces van de huisstijl begon in 2016, toen de transitie van Wärtsilä van een industrieel bedrijf naar een innovatieve onderneming die hoogtechnologische oplossingen ontwikkelt, doorzette.

Sterk merk

Onze CEO, Jaakko Eskola benadrukte dat “het merk Wärtsilä veel meer is dan alleen ons logo en onze kleuren”. De vernieuwing drukt duidelijk de manier uit waarop Wärtsilä is geëvolueerd van een industrieel bedrijf naar een hightechbedrijf dat oplossingen biedt voor de behoeften van de klant.


De nieuwe richting zal het erfgoed van Wärtsilä respecteren en tegelijkertijd de passie en innovatie die we leven moderniseren en presenteren. “Al meer dan 180 jaar staan we aan de vooravond van technische innovatie. Willen we voorop blijven lopen, dan is een sterke merkwaarde van groot belang” zegt Jaakko.

This video has been disabled until you accept marketing cookies. Manage your preferences here or directly accept targeting cookies.

EEN STERK MERK, MET CONSEQUENT GEBRUIK VAN LOGO, KLEUREN, TYPOGRAFIE EN BEELDEN.

In de afgelopen jaren zijn we geëvolueerd van een bedrijf dat producten verkoopt naar een bedrijf dat oplossingen biedt voor de behoeften van klanten. “Ons merk moet deze verandering weerspiegelen en onze strategische richting uitdragen”, vervolgt Jaakko.

Ongeveer tien jaar geleden was ons merk bedoeld om Wärtsilä tot de motor van de industrie te maken. “Dat heeft ons goed gediend, maar nu moeten we ons richten op onze unieke positie in het benutten van innovatie en digitalisering - alles mogelijk dankzij onze verantwoordelijke en gepassioneerde medewerkers over de hele wereld”, benadrukt Jaakko.

De succesvolle implementatie van onze vernieuwde huisstijl is alleen mogelijk met de gezamenlijke inzet van ons allen, het team Wärtsilä. “Ik vraag jullie allemaal om de nieuwe huisstijl consistent te gebruiken bij onze uitingen.

Als een A-merk dienen we dit met elkaar te verwezenlijken.”, concludeert Jaakko.


De uitgangspunten van de huisstijl zijn:

  • Eén sterk merk, met consequent gebruik van logo, kleuren, typografie en beelden.
  • Onze uitstraling is modern en digitaal/hoogtechnologisch.
  • Onze drie kernthema’s zijn energiezuinige oplossingen, gastechnologie en innovatieve oplossingen.
  • De klant staat centraal, we communiceren helder en zonder te veel jargon.

ONS IMAGO IS MODERN EN DIGITAAL/HOOGTECHNOLOGISCH

DEEL DIT BERICHT