HOLLAND FISHERIES EVENTS


Wärtsilä
voor de visserij


Op het Holland Fisheries Event in Urk presenteerde Wärtsilä haar productaanbod voor de visserij. Kort samengevat: service en nieuwbouw voor de totale aandrijflijn van uw kotter, inclusief onderdelen voor klassieke motormerken, via QuantiParts.


Is uw kotter toe aan een grote beurt of kampt u met een storing? Bel Wärtsilä en we bekijken samen wat de beste oplossing is. U kunt terecht in Harlingen, Stellendam of Schiedam, maar als dat nodig is, komen onze monteurs naar u toe.


Onestopshop

Bij onze onestopshop in Harlingen kunt u

onderdelen afhalen die nodig zijn om zelf onderhoud uit te voeren. Denk aan bijvoorbeeld verstuivers of filters. We hebben een grijpvoorraad voor onder meer

Deutz 628, Stork Werkspoor F240 en SW280. U kunt betalen met pin en creditcard. Even weten: op zaterdag is onze werkplaats niet open. Vrijdag is de drukste dag.


Breed aanbod

U kunt ook bij ons terecht voor navigatie, communicatie, entertainment, radiokeuringen, logboekassistentie, satellietontvangers (VSAT) en nog veel meer. We kunnen alle apparatuur en bekabeling leveren en aansluiting en installatie verzorgen.


Klassieke ondersteuning

Daarnaast blijft Wärtsilä producten ondersteunen die niet meer geproduceerd worden, denk bijvoorbeeld aan schroeven, assen, pompen, hydraulische apparatuur, enzovoorts. Onderdelen voor klassieke motoren van bijvoorbeeld Stork-, Deutz- en Bolnes zijn nog steeds direct leverbaar. (Lees elders in deze WeHighlights meer over de service en expertise van QuantiParts.)


Mooie stand, idem resultaat

Dirk Pijl accountmanager Wärtsilä Automation, Navigation, Communication systems in de Benelux: “De afgelopen vijftien jaar heb ik op heel wat beurzen gestaan, ook op grote beurzen in Ahoy, maar over de Holland Fisheries Event ben ik wel héél content. Het was een echte visserijbeurs, kleinschalig en positief. Dit was de eerste keer dat we met ons brede aanbod onder de Wärtsilä-vlag optraden en ik merkte dat klanten er aangenaam door verrast waren ons aan te treffen. Het is in de visserijwereld nu eenmaal belangrijk om te laten zien dat je er staat. Dat deden we overtuigend, met een prachtige stand. We hadden een console waarop we onze navigatiesystemen goed konden demonstreren en bezoekers vonden dat heel prachtig. Dat was het resultaat ook: we hebben op de beurs een mooi aantal systemen verkocht en ook nog wat radars. Daarnaast lopen er nog een paar offertes. Kortom: mooie beurs, goed resultaat.”

Yorik Spoelstra

Account manager service unit Central Europe


yorick.spoelstra@wartsila.com

+31 (0)88 980 2900


Theo van der Heide

Marketing and Pricing Manager


theo.vanderheide@quantiparts.com

+31 (0)38 4253384

Vertrouwen in de toekomst

Theo van der Heide van QuantiParts: ‘‘In de visserij draaien veel schepen op motoren van ons die niet meer in productie zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Deutz 628, de Stork Werkspoor F240 en de SW280. Onze service zorgt ervoor dat die motoren een heel lange levensduur krijgen. Dat is enorm belangrijk voor deze sector, waar mensen vaak maar één schip hebben, of een kleine vloot. Die schepen zijn vaak zo specifiek..ontworpen, dat hermotorisatie een kostbare zaak is. Doordat de motor zo lang probleemloos kunnen draaien, verlengen we het economisch rendement van het hele schip.”

‘‘Normaal hebben de eigenaren vooral contact met Harlingen, het servicepunt waar onderdelen direct afgehaald en met pin afgerekend kunnen worden. Maar achter dat servicepunt zitten de onderdelen en specifieke technische knowhow van QuantiParts. Op een beurs als de Holland Fisheries Event staan we direct in contact met de eigenaren. Het is goed om daar te kunnen benadrukken dat wij hen blijven ondersteunen. Daardoor kunnen zij met vertrouwen de toekomst tegemoetzien.’’


Vertrouwde partij

Accountmanager Wärtsilä & QuantiParts Yorick Spoelstra stond op de beurs met onder meer de Wärtsilä-motoren W26 en W31, en de 2-speed gear box. ‘‘De visserijvloot is deels verouderd, de gemiddelde leeftijd is 25 jaar. Dan nadert het moment dat zich te veel storingen voordoen en dat het onderhoud te begrotelijk wordt. Daar komt bij dat het in de visserij vrij goed gaat; de visprijzen zijn goed en de marges zijn ten goede gekeerd. Dus relatief veel visserijbedrijven denken op dit moment over nieuwbouw. Onze motoren passen in deze plannen. We hebben een goede naam vanwege de lange levensduur en de geringe storingsgevoeligheid. Daardoor zijn de kosten over de totale levensduur van de motor gunstig. Ook zijn we koploper op gebied van het terugdringen van verbruik en CO2-uitstoot.”


‘‘De goede naam die we hebben is grotendeels gebaseerd op de ervaringen van de eigenaren met onze werkplaats in Harlingen. De visserijsector is een ons-kent-ons-wereldje, waarin de relatie en het opgebouwde vertrouwen heel belangrijk zijn. Vanuit die wetenschap was het volkomen vanzelfsprekend dat wij aanwezig waren op de Holland Fisheries Event. Al was het maar om elkaar gewoon even te spreken en de contacten warm te houden. Wat dat betreft was het een zeer geslaagde beurs – we hadden een mooie, uitnodigende stand op een goede locatie. We hebben goede gesprekken gevoerd, ook met partijen die nieuwbouw overwegen. Een aantal van deze gesprekken krijgt zeker een vervolg.”

DEEL DIT BERICHT